fredag 29 maj 2009

SOL-TRÄNING-PROMENAD= :)

Hejsan!! Idag har det ju varit kanonväder:) Bättre väder får man nog leta länge efter!
Började dagen med lite städning och tvättning. Finns det ngt skönare än kläder som har hängtorkat ute!? Dessutom luktar det så himla fräscht!
När allt detta var gjort, åkte jag & Bamse till hundklubben för att, dels träna, men också ta en långpromenad i hettan!
Vi började med att köra lite lydnad & platsliggning, sedan fortsatte vi med apportering. Bamse var jätteduktig, men jag kör med lina eftersom inte inkallningen sitter till 100% än!
Sedan tog vi en sväng i "MH-skogen"! När vi kom ut därifrån kom det en liten terrier springandes från agilityplanen fram till Bamse.. det verkade bra mellan Bamse & terriern, men när Bamse ville hälsa på "matten" blev terriern vansinnig & flög på Bamse helt utan förvarning!
Bamse svängde bara runt för att försöka bli av med den "hängande terriern". Till slut fick terrierns matte stopp på det hela! Hon blev nog jätteledsen för att han gjorde så:( Jag blev mest förvånad att Bamse var så jäkla snäll. Tror inte att han hann fatta att terriern var ursinnig på honom.... Det gick nog iaf bra tror jag, har kollat halsen noggrant! Min lille snutteplutt:)
Efter "slagsmålet" luktade de på varandra, men terriern hade inte glömt, utan morrade till lite. Bamse bara viftade med sin vackra svans!!
Hursom helst, tror inte att Bamse tog ngn skada av detta som tur är!!
Sedan gav vi oss iväg på en långpromenad! Vi stannade till i Hammarn, hos Lina, så Bamse fick dricka lite vatten! Bamse var helt slut när vi kom hem! Här nedan kommer det lite bilder från dagens apportering!:

Först apporterade han den vänstra och hämtade sedan in den högra! BRRRA Bamse!!:)




Här är en djupt sovande "Grynet"....zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz



Så kommer jag också att se ut om en liten, liten stund..........
Gonatt zzzzzzzzzzzzzz

1 kommentar:

  1. Synd att jag inte kunde hänga med till hundklubben, det får bli nästa gång istället. Men med tanke på den där lilla terriern kanske det var bra att inte James var med - han råkar ju vara en terrier han med och ettrig som ett bi om någon "moppsar" sig mot honom. Kanske inte helt lyckat! Nåväl, nu tror jag att James och jag ska ta en springtur i skogen. Vi ses imorgon bitti (hjälp så tidigt jag måste upp!!! :)). Kram kram

    SvaraRadera

Lämna gärna några tasstryck!