måndag 26 april 2010

"Utställningsträning"

"Äntligen" lite ledig! Har nu jobbat Fredag, Lördag, Söndag & Måndag! Ledig Tisdag & Onsdag:)
Igår när jag jobbade hade jag lite "ågren" för att jag inte kunnat aktivera hundarna i helgen.... men det skötte Ida & hennes kompis Laura:) De hade lekt utställningsträning med båda hundarna i ca 2,5 timme!!?? De hade gjort egna nummerlappar & lånat ngra rosetter;)
Även kamera har man ju med på utställning och så även på "träningen"! Gissa om hundarna var trötta hela kvällen! Upptäckte även att det saknades "några" köttbullar...men det visade sig när Tuffa började fisa! (en odräglig doft) det visade sig även med att hon var jättelös i magen:) Men Bamse klarade sig från det tack & lov!!
Här kommer det ngra kort tagna av Ida & Laura!






HMMMM...............Strejkar Bamse, eller!?



Här är en av de "saknade" köttbullarna påväg till Bamse:)



Lite vila emellanåt är ju inte ngt fel!:)


Bilden nedan: Tuffa & Ida!!


Bilden nedan:Bamse & Laura!


Sådärja! Duktigt:) En till köttbulle....mmmm "Hit" med den, jag står ju snyggt ju!

Ha,ha de hade tydligen haft jättekul, både 4- benta & 2-benta, sa min andra hälft!
Ikväll var jag bort till en gräsplan, som ligger bara 50 meter från huset, och tränade med hundarna! Kanonbra ställe att träna på:)
Först ut var Tuffa! Vi körde lite kontaktövningar, inkallning & apportering. Tuffa var jätteduktig!
Sedan var det Bamses tur & han fick pröva på "rutan" idag. Det gick ganska bra, men får gå med honom så han vet vart han ska någonstans i rutan...övning, övning!
Körde kontaktövning även med honom, det gick galant! Sedan fick han apportera. Slängde ut två leksaker som han fick hämta in. Gjorde det 3 ggr & han var jätteduktig tycker jag!
Imorgon blir det "mulleskogen" och cafeét med Ann-louise & Ebba! Tänkte nog försöka hinna med att åka till hundklubben & öva på hopp också! Men det viktigaste imorgon är nog att fylla kylen som nu är ganska tom!
Hej svejs





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna några tasstryck!