fredag 30 april 2010

Fredagsträning:) & Majbrasa!

Hejsan!
Tyckte nyss att jag var här på bloggen o skrev men det är ju flera dagar sedan!
Tiden bara springer iväg...ikväll ska vi på Majbrasa i Grythyttan, ska bli mysigt, men man får nog klä sig ordentligt:( Burrr....

Idag slutade jag kl: 13.30, åkte bara hem & hämtade lite mat åt min gubbe sedan tog jag med båda hundarna till hundklubben!

Först ut var Tuffa. Körde lite kontakt först, det är hon jätteduktig på! Sedan gjorde vi två platsliggningar. Den första gick inget vidare för då sprang hon till mig utan att jag sa ngt, andra gick riktigt bra. Hon behövde inte ligga så länge, kanske ca 1 minut:) Men det är ju en bra början iaf! Inkallningen gick bra den med! Sedan blev det "hoppövning" med hinder. Hon satt fint kvar o inväntade ordet"hopp", hoppade och rundade mig o satte sig på vänster sida & tittade på mig med de där gosiga ögonen! Givetvis fick hon godis för ett bra utfört arbete & även "hopp & lek"!!

Efter det gick vi till agilitybanan & bekantade oss med alla tunnlar som var där...de va lite läskiga först men med lite fjäsk & godis så gick det bra! Däcket var inga bekymmer att hoppa igenom!
Tuffa blev jättetrött & fick gå in i bilen & vila en stund.

Då var det dax för Bamse! Först körde vi "fritt följ" det gjorde han riktigt bra! Idag hade jag honom lös "nästan" hela tiden! Inkallningen & platsliggningen kändes så himla bra! Sedan gjorde vi ngra hopp. Det gick galant!

Efter det körde vi apportering med två "kamptrasor" (hade inga "apporter" med!)Det gick också jättebra! Jag är så stolt över honom!

Sedan blev det lite agility, det verkar han tycka är skoj! Idag körde vi nästan igenom hela banan! Utom den höga "smala balansbrädan" & "vippbrädan", men han (& jag) hade jätteskoj på banan!
Så nu har de sovit ikapp mina "små" underverk!

Nej, nu ska jag ta & duscha (jag blev faktiskt Väldigt varm när Bamse & jag var på agilitybanan ha,ha...) Sedan ska jag göra lite god kvällsmat tänkte jag. Fläskfilé med "hemmagjorda" potatisklyftor & bearnaisesås & givetvis en god sallad till! Efter det bär det av mot Majbrasan i eventuellt Grythyttan...får se, kanske hamnar här i Hällefors i slutändan!
Ha det så bra alla 4-benta & två-benta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna några tasstryck!