söndag 12 oktober 2008

Spårning!!

Hej igen!
I Fredags kl:8.00 (ca) var Bamse och jag ut till "Bommen" igen och lade två spår!
Ett spår med två 90graders vinklar. Jag började och avslutade på samma grusväg.
Det gick ganska bra, han kom av sig pga ngn sorts "djuravföring" mitt i spåret, men det ordnade han upp själv genom att börja använda nosen i spåret igen ha,ha....
Nästa spår lade jag igenom ett skogsparti som är "omringat" av grusvägar. Jag gick rakt igenom skogspartiet, och därmed gjorde jag ett sk "påsläpp". Bamse fick alltså leta på spåret från sidan, och sedan följa spåret åt rätt håll....det gick kanonbra! Han var jätteduktig!
Något som var lite tråkigt var att vi hann inte att vara med idag på spårkursen, vi håller på att bygga om i köket och jag kände att det skulle dra ut på tiden..... Så jag ringde och skulle tala om att Bamse inte kunde komma idag pga köksbygget. Och nu kommer det roliga! De hade tänkt ut ett spår åt mig och Bamse som vi skulle göra...och vet ni vad, vi skulle få göra ett "påsläpp" precis på samma ställe där jag o Bamse redan gjort det i Fredags!! Ha,ha då kanske vi inte missade för mkt idag då! Men det är lite tråkigt, för nu har vi missat två kurstillfällen. Det är ju inte bara spårningen som är rolig, utan även att få prata av sig med de andra kursdeltagarna!
Men nu får vi se fram emot nästa gång istället!!

Har föresten anmält Bamse till utställningen i Grängesberg i November och även HUND2008 i Stockholm i December. Är redan "görnervös"!!
Nej nu är det sovdags igen!!
Natti,natti

3 kommentarer:

  1. Funderar på att anmäla James till HUND 08 också. Men du, när är utställningen i Grängesberg? Är det alla raser? Inofficellutställning eller? Jag behöver nämligen träna, måste börja ställa James själv så några inofficella vore kanon. :) Ska faktiskt på handlerkurs i Filipstad till helgen. :) Kram Lina

    SvaraRadera
  2. Er allt bra i Hällefors?
    Her er allt bra Oscar skal röntgen på tisdag, så hold tummarne.
    Den liten Rut hun er jättesøt, man blir helt valpsyk.
    Kram til er från os.
    Jette

    SvaraRadera
  3. Hej bruden!! Du får jättegärna höra av dig om du vill spåra nån dag!!! Jag testade ju som sagt med Kaxxa i söndags och det vore skitkul om vi kunde träna tillsammans lite. Det är alltid roligare och enklare. Det där med att inte hinna med att träna känner man ju igen...=( Kramar från Sävenfors!

    SvaraRadera

Lämna gärna några tasstryck!