torsdag 18 september 2008

"skräptanten"


Hejsan!!

Igår hade jag jättekul!!!

Jag tror att skräptanten gjorde bra ifrån sig!

Barnen hade varit på promenad i skogen, och under tiden gick jag till "Mullekojan" och skräpade ned, ORDENTLIGT! Jag spred ut skräp överallt!

Reaktionen från barnen blev: "Men skräptanten, vad har du gjort!!" "Så här får man inte göra!"

När de plockat upp skräpet med en viss bestämdhet, så sjöng de en sång om hur man plockar upp skräp och slänger det där det ska vara! Sedan frågade deras fröken,Madde, om de ville bjuda skräptanten på fika.....?

"NEEEJ" ljöd det i skogen! Men det slutade med att jag fick smaka ett kex, digestive m. prickig korv, hallongrotta o kaffe(fröken Madde bjöd på det) och sist men inte minst så svepte jag lite varm choklad! Phu, jag talade om för barnen att nu behövde inte skräptanten äta på flera veckor!!! Sedan lovade jag att tala om för min mamma att man inte får skräpa ned i naturen!

"Och jag som skulle "hem" o ha skräpkalas med min mamma och alla 15 skräptantssyskon"

Men då tyckte barnen att jag skulle lära dem att plocka upp skräpet istället!

Sedan tackade jag för mig och sprang (hem) till bilen ha,ha,ha! Jag hade faktiskt gömt två "fotografer" i skogen, en av dem höll på att avslöja dem när han tog ett kort, det blixtrade ju!

Men det gick bra! Vi kollade på filmen när vi kom hem o herregud hur jag såg ut!! Men inte så farligt så att det skrämde barnen iallfall..........Rufset i håret har försvunnit en hel del på kortet.....

Kollikock eller vad det nu är Mulle brukar säga!!

1 kommentar:

  1. Haha Du är välkommen igen till våren - och då får du låta bli lunchen den dagen så du orkar med allt fika. Hej kolikok!

    SvaraRadera

Lämna gärna några tasstryck!