tisdag 21 april 2009

Socialträning!

Hej!
Här kommer det bara ngra rader om vad jag & Bamse gjorde igår!

Kom hem vid 14.30! Bjöd min systerson på lite te med ost & kex. Småpratade lite om allt möjligt, klockan flög iväg och det var dags för Bamses promenad! Vi åkte ut till hundklubben. Igår var det kurser , så det var många hundar där! Perfekt för lite "social träning"! Men först lade jag ett spår en bit ifrån klubben, sedan gick vi en rejäl promenad. När vi kom tillbaka till klubben passade jag på att gå ut på planen & köra lite lydnad med Bamse. Det gick över förväntan bra!
Han brydde sig inte så mkt om de andra hundarna, det var skönt.
Sedan var det dax för att spåra!
Jag hade lagt ett spår med 2 vinklar! Det gick jättebra. Han var inte som en raket i spåret, utan tog det i ett lagom tempo. Jobbade ordentligt med nosen, jättekul!!

När Bamse kom hem låg han helt "avslagen"! Han var så trött.

Men nu är det en ny dag så snart blir det en långpromenad, tror att jag ska ta den i Grythyttan faktiskt! Kanske ska höra med Madde om hon vill med...

Kram Jennie

2 kommentarer:

Lämna gärna några tasstryck!