onsdag 20 augusti 2008

Sista rycket i Aktivitetskursen

Hej hej!
Idag tog vi det lite lugnt med träningen.
Vi började med att lugna hundarna...det var lite svårt för idag var det ngra tikar som löpte, och det fick Bamse i näsan. Det luktade ju jättegott tyckte han! Att ligga still och ta det lugnt var inte hans grej, när det var annat som var mkt mer intressant!
Men till slut så var han ju "ganska" lugn, så att han lade sig på "sidan" i iallafall ngn minut och njöt av min kliande hand! Jag ska definitift fortsätta med detta hemma, det behöver både jag och Bamse...
Efter det var det dags för lite "skattjakt" för hundarna. Vår kursledare hade lagt ut presenter till var och en av hundarna. Vi fick varsin sträcka och följa och där hundarna både spårade och sökte
efter "goda" presenter". Alla hittade sin Godisar! Bamse smaskade i sig ena godiset på engång!
Tyvärr så glömde jag kameran idag! Hade tänkt att ta enskilda kort på alla med sina hundar, men det blir ju fler kurser! Ska ju gå Spårkurs, som börjar v36 på söndagen. Det ska bli kul!
Vi avslutade denna träning med lite fika. Hade ju tänkt baka ngt gott men det blev en snabbis in på Ica- jouren straxt innan träningen istället!! Tur att ICA finns, ha,ha!

Nej, nu har "Jhon blund" kastat sand i mina ögon. Måste gå och knyta mig!
Natti, natti