lördag 30 augusti 2008

Inoff. utställning i Norberg!

" Inget är som väntans tider" kl:08.30 en Lördagsmorgon som denna!!
Min son Pontus väntar "ivrigt" på att något ska hända snart!! Tur att det fanns "agilitysaker"där...

Här kollar domaren "bissingarna".Usch, vad jobbigt! Men det gick ju bra!


Jaha, så här ser Bamse ut när han ställs upp, snygg tycker jag!


Bamse med sina erövringar idag! HP-rosett och BIM-rosett!!
Matte Inger och Elin i språngmarch!!


Här har vi Matte Inger och Elin!!


Här värmer Ida Och Elin upp inför "Barn med hund"!


Här är Ida och Elin i "Barn med hund"


Hej,hej!
Idag har faktiskt hela familjen varit med på utställning! Det var kul att alla familjemedlemmar ville följa med.

Idag var Bamse med i Öppenklassen.
Det blev en lyckad dag för Bamse och min dotter Ida!

Vi började dagen med att åka kl:6.00! Det var min man som tyckte att vi skulle vara där i tid...
Vi kom dit när klockan var ca 8.00! Ca 1 timma innan utställningen började, ha,ha.. Sedan dröjde det ju tills det var Bamses tur också. Men vi överlevde väntan. Vi träffade även Inger (Bamses
pappas matte)hon skulle ställa ut "Elin", en tik på 5 år, jättesöt och lugn!

Bamse var jätteduktig i ringen idag! Sprang som en kung (tycker jag..)!
Han vann sin klass med ett HP, sedan blev han BIM! Jag är jättestolt!

Här är domarkritiken: Trevlig hane m ett vackert huvud. MKT bra hals & rygg kunde vara mer sänkt i "flanken". Bra benstomme, bra bröstdjup, kunde ha mer förbröst. Rör sig med ett bra steg. Domare var Margaretha Skogsberg.

Inger blev 4:a med sin tik, lite orättvist. Jag tyckte att Elin var finare än en 4:e plats!
Men det var inte slut för dagen än inte!

Inger frågade om jag trodde att Ida (min dotter), skulle vilja ställa ut Elin i "Barn med hund".

Oj,oj Ida blev jätteglad. Jag tror att det var ca 8 ekipage med i Barn m. hund. Domaren talade om för alla barnen att det var inte hunden domaren tittade på, utan på "föraren". Hur de hanterar hunden. Ida var helt fantastisk! För att inte tala om Elin! Hon är ju hur lugn som helst!

Hur som helst, Ida och Elin kammade hem segern! Oj, vad tårögd jag blev. Ida har ju drömt om att få ställa ut en hund. Leker utställning hemma med sina gosedjur, så detta blev "pricken över
i:et"! Jag är alltså både en stolt matte & en stolt mor. Sist men inte minst vill jag nämna att min son Pontus och min man också skötte sig exemlplariskt idag. Det var skönt att ha lite hjälp!

Jag måste även tacka Inger för många bra "tips" och en jättetrevlig dag i Norberg + att Ida fick låna Elin! En Bamsekram!