lördag 25 april 2009

Utställning Rocklunda....

Hejsan!

Idag var vi på utställning igen!
Är tyvärr väldigt besviken på Domaren! Bamse åkte ut med en 2:a! Men fick höra sedan att det tydligen hade "regnat" 2:or i Goldenringen... Synd att det ska vara så med en del domare.

Bamse har det ju faktiskt gått väldigt bra för de senaste gångerna. Men det är bara att pusta ut & ta nya tag. Tänker nämligen anmäla till Norrköping och Avesta också! Närmast nu blir en inoff. i Järnboås! Vi blir ngra som åker dit från Hällefors, jättekul! Har nu lämnat denna dag bakom mig! För när jag kom hem, ringde Bamses Pappas uppfödare, Inger, och talade om att jag inte skulle bry mig om resultatet idag! Det var skönt att höra! Talade om för Inger att Bamse skulle Mentalbeskrivas den 31:a Maj och att jag även skulle ögonlysa honom. När jag gjort det skulle jag höra av mig för att få hjälp med att "anonsera" Bamse för "betäckning"! Ska bli jättekul & se om ngn vill låna honom till avel! Hursomhelst ska han gå igenom MH-testet & Ögonlysning först!
Domare: Patric Ragnarson
Kritiken:
TYP & HELHETSINTRYCK: Mkt god
MENTALITET: Trevlig
En aning långsträckt ung hane, full av liv, välformade mörka vackra ögon, kunde haft lite mera kraft i nospartiet, bra bett & välplacerade öron, bra hals, ngt raka vinklar fram, stram rygg, kunde haft lite mera välvda revben och ett bättre markerat förbröst, ngt lång i länden, normala vinklar bak, ngt höga hasor, bra pälskvalitet, nyttjar svansen väl, rör sig balanserat men med lite korta steg. Välvisad.

Det här är Bamse efter duschen i Torsdags!

Träning på "uppställning"! Ida tränar på att ta kort med nya kameran!



Här är vi i full fart på utst. idag!

Skulle nog behövt lite godis ändå idag! Glömde att ta med det i handen.....



"Tjena, vad heter du då?"



Efter en hård morgon och en orättvis Domare , svängde vi in på MC-donalds, utanför Arboga!
"Lillmatte" bjöd Bamse på glass i värmen! "Görgött"! ( det var jordgubbstopping på!)


Innan vi körde "ända" hem, stannade vi till hos Madde & Marcus för en liten titt på lilla Maja!

Men det här är inte Maja, det är lilla Savanna! Käkar klubba för "hela slanten"!




Här är lilla Maja! Med det nya rosa halsbandet hon fick av oss! (Med strasspärlor hi,hi..)



Det var den dagen det! Det blev ju inte heller ngn rolig dag för min vän Sandra och tösen, Kaxxa!
Även Kaxxa åkte ut med en 2:a! Fy sjutton! Men du Sandra, vi kommer igen ellerhur!?
Tack även Catharina för ett värmande sms! Kunde inte låta bli att skratta lite när jag läste det, du hade formulerat det "skitbra"! Tänker inte låta en domare få förstöra för Bamse! Det finns ju de som kan också!
Nu måste jag isäng! Tänkte åka ut & umgås med lite "hundfolk"imorgon! Självklart så gäller det spårning!
Gonatt!










2 kommentarer:

  1. Jättetråkigt med dagens resultat men det är som du själv säger - det är bara att ta nya tag och kom i håg att detta händer även den vackraste hunden! Slicka såren ikväll för imorgon är en annan dag! Nästa gång kommer det att gå kanon... Tydligen haglade det 2:or i Amstaff ringen också.. vet inte vad det var med dagens domare. :(

    Imorgon blir det Rocklunda IGEN... fniss... dags att kolla in lite snygga rottisar! ;)

    Ses till veckan hoppas jag!
    Kram Lina
    ps. Extrastor kram till Ida. :)

    SvaraRadera
  2. hallå:D
    Nog är det lite konstigt att få en 2a med en sådan kritik...nåja, det är som du säger, det är bara å komma igen;)
    Ha d jättebra!

    SvaraRadera

Lämna gärna några tasstryck!