tisdag 24 juni 2008

"Träning"






Hej igen!



Jaha, då var det ledigt i 8 dagar framåt, skönt!!



Kom precis in efter en kort "ringträning".
Bamse har även provat spår, sök och "vatten"sök.
Har tränat med ett skönt gäng och en superduktig ledare. Vi brukar träffas på onsdagar en bit utanför Hällefors. Vi har lärt oss väldigt mkt! Jag har fått lära mig att oftast är det jag och inte hunden som gör fel! (ha,ha) Man måste vara mkt snabbare på tex beröm eftersom hunden redan är inne på nästa handling! Då berömmer man ju fel sak! Oj, oj det finns mkt att lära.....

Våran "ledare" är, tycker jag, helt suverän på att läsa hunden och att kunna förklara.
Hon hjälper mig och Bamse lite privat med ringträning! Det behövs eftersom Bamse började tramsa, bita i kopplet och även nafsa i min arm, när vi var på första utställningen utomhus. Det blir ju svårt att se hans rörelser för domaren då! Jag tror att träningen faktiskt hjälpt, för i Avesta 15/6 kom han på 2:a plats, fick en jättefin rosett. Han sprang jättefint! Hoppas att han gör det även på Söndag i Rottneros!

Imorgon är det dax för en ringträning till vid hundklubben med Bamses "privata"lärare.

Bilderna ovan är från promenaden vi just kom in efter!