måndag 17 februari 2014

Länge sen nu!!

Nu var det sååå länge sen jag skrev här på bloggen så jag har nästan glömt hur man gör!!
Har väl egentligen inte hänt mycket sen sist men iaf;)
Lägenheten har vi dessvärre inte kvar då Magnus jobbar här i Hällefors! Gissa om den saknas:(
Längtar efter att få vakna upp och ta med hundarna ut på en härlig prommis genom Stadsparken. Saknar att kunna ta ensväng på Stan, alla restauranger och caféer , allt folk som rör sig ute;) Här är det ju "stendött":/ Men, vem vet hur framtiden ser ut! Kanske är tillbaka om några år;)
Trivs ju bra här med iof;) Längtar till senvåren när vi kan starta poolen igen, är som en dröm att få ligga och sola bredvid poolkanten!
Bamse och Tuffa har det lugnt och skönt! Tyvärr så har vi inte varit på några fler utställningar.
Orsaken till det vet jag väl inte riktigt, kanske för att jag bara är ledig var tredje helg och svårt att få det att passa in på ledigheten. Bamse var väl aldrig riktigt förtjust i att visa upp sig och då känns det ju inget kul. Han ska ju också tycka att det är roligt;) Däremot längtar vi till våren då snön försvinner och vi kan åka till skogen och spåra!! Det älskar både Tuffa och Bamse;)
Nu håller en klo på att läka ihop på Tuffa, så hon får ta det lugnt någon vecka till:/ Det är skitjobbigt att inte få busa av sig ute ordentligt ,så energin är på toppnivå kan jag säga;)
Pontus och Ida då? Ja, Ida går ju i 8:an och Pontus på Tullängsskolan med inriktning på plåtslagare.
Det blir snart tomt hemma här då Pontus köpt lägenhet här i Hällefors! Roligt att få eget, och jag kommer att hälsa på minsann! Av med mamma blir han inte i första taget;)!!!
Denna vecka blir det inget jobb för jag har tagit semester hela veckan! Sportlov!!
Det kan jag göra eftersom jag varit sjukskriven Maj tom November förra året:/ Har opererat en axel för "inklämningssyndrom".
Så hade ju några semesterdagar kvar;)
Har i nuläget tränat upp axeln riktigt bra så det känns knappt något! Styrkan är helt okej nu!
Tränar 5-7 ggr i veckan på gymmet i Grythyttan. Kör alltid kondition innan styrka. Ska försöka att kombinera gymmet med några gruppträningar också!
Igår var jag med Ida och hennes fotbollslag på Cup i Askersund! Vi åkte 06.00 och kom hem vid 20.45!! Tyvärr gick det väl inte så bra för dem, men kämpade efter att få någon poäng så sista matchen vann de på straffar med 4-2!! Dessutom fick vi även se Herrarnas stafett och det var det fler än jag som var glada för! Haha, hela skolmatsalen var full med både spelare, föräldrar och ledare för att se de duktiga skidåkarna! Tror hela taket lyfte när Hellner åkte över mållinjen!!
Kändes som seger efter det då även våra tjejer fick vinna en match på turneringen, givetvis åt vi på MC Donalds efteråt;) Nu blir det att slappa en stund innan gymmet och matlagning!!
Hej,hej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna några tasstryck!