onsdag 25 augusti 2010

Regn & regn...

Igår tog jag med hundarna till skogen för lite WP-promenad! Först fick de leka av sig lite innan det var dax att sela på! Först ut var Tuffa:) Hon är inte jätteförtjust i selet & kedjan, men så fort allt sitter som det ska är det inga problem! Hon är jätteduktig. Eftersom hon ännu inte är HD/AD röntgad får hon inte dra så långt utan Bamse får ta över efter en liten stund! Då går det undan:) Bamse går utan att jag behöver ha honom kopplad! Jätteduktig!
Efter promenad blir det lite streching, avslappning med massage! Det älskar båda två:)!

Idag tränade vi lite med dummie! Bamse är jätteduktig på det! Kommer och lämnar den så fint så! Tuffa däremot (som brukar vara jätteduktig att komma in med den) sprang runt runt & var inte ett dugg intresserad av att komma & lämna dummien! Fick ta på linan & körde ngra gånger till med betydligt bättre resultat! Trotsålder måntro?:)


Ja,ja här nedan kommer lite blandade bilder iaf!:













Bilden nedan: "Sluta matte jag vill inte va me på bild!"

Nu är det ju rena rama hösten ute! Både mysigt & tråkigt på samma gång:)

Älskar att tända ljus & lite lampor här & var i huset när mörkret kommer smygandes, samtidigt känns det lite tugnt också på ngt vis...
På Måndag är det dax för anmälan till höstens kurser ute vid hundklubben. Funderar på om jag & Tuffa ska gå Nybörjarkursen eller Lydnadskurs??!! Får väl se vad det blir..

Till helgen händer det lite, Bamse ska på en (inoff.) utställning i Norberg & Tuffa ska på MH i Arvika. Tyvärr hade jag anmält Bamse till utställning i Norberg när jag anmälde Tuffa till MH!! Ibland känner man sig riktigt kluven:(

Skulle ju vilja vara med min lilla prinsessa då hon ska göra sitt MH, kanske hon saknar sin matte när hon utsätts för alla hemskheter på MH-banan! Kommer att vara så j-a nervös innan Sandra hör av sig & berättar hur det gått!

Egentligen kunde jag ju ha struntat i utställningen med Bamse...kan ju fortfarande ändra mig.... :) Velig som jag är....
Nu till ngt helt annat! Ska på Ladies Night i Örebro i November! Tjoho, ska bli skitkul!
En kväll med goda vänner, god mat och bra underhållning! Kan väl inte bli bättre, eller?!
Måste börja äta rätt & motionera (som så många ggr förr..) så att man kan ta på sig lite fina kläder ha,ha...hur som, det blir nog en rolig kväll!
Har föresten funderat på min jobbsituation! Skulle vilja prova ngt nytt tex gå en "hundfrisörskola" och börja klippa & trimma lite här hemma? Vad tror ni om det? Finns ju ingen, vad jag vet, här i Hfs som gör det:) Ska nog fundera & planera lite för framtiden om just det......
Fast vägen dit ska nog få innehålla en hel del hundanatomi & psykologi + hundfrisörskolan i Karlskoga! Men just för tillfället är detta bara en idé som förhoppningsvis leder till ngt positivt!
Hej,svejs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna några tasstryck!