onsdag 31 mars 2010

VALPKURS!!
Ha,ha idag började Tuffa & jag på valpkurs! Vi var i ridhuset i Sikfors. Det passade ju bra då Tuffa älskar att äta hästsk-t:(( Men det gick bättre än jag trodde ändå. Nu ska vi öva till nästa gång så att det sitter! Vi tränade kontakt, eftersom det var det de flesta har bekymmer med....
Det gick åt lite köttbullar kan man säga:)

Provade faktiskt lite apportering på fm med Tuffa och hon var jätteduktig! Synd Sandra att du hann att åka, du hade blivit stolt!!
Körde ju först lite apportering med Bamse, men han var inte så fokuserad på att jobba märkte jag & det förstod jag sedan när jag tog en promenad med honom! Han var ju jättenödig....dåligt av matte att inte rasta honom ordenligt först:( Lovar, det ska aldrig hända igen, Bamsegubben!!

Annars har det varit en "jobbvecka" kan man säga. Vi har inte hunnit att träna så mkt som jag hade önskat, men det blir det ändring på efter kl: 14 imorgon! slutar nämligen jobbet då & är ledig till Måndag em:) Skönt!

Imorgon kommer Pontus kompis från "Nörrköping" igen! Han ska vara här en vecka. De ska nämligen "Lana" Torsdag t.o.m Lördag (Påskafton)!! Oj,oj det blir roliga killar att tas med på Påskafton & påskdagen;(

Jag vill förstås Gratulera Johanna B till jättebra lydnadspoäng & som därmed får börja tävla på Elitnivå! Grattis! Ekipaget har en film på sin hemsida, och den är värd att se:) Man blir så sugen på att börja med lydnad! Hemsidan finns nu med i länklistan här brevid!

Här kommer det lite kort på Bamse & Tuffa!


Bilden ovan: Så här går det när en Tuffa har rullat sig i kattdynga:)

Bilden nedan: Nu har Tuffa växt ikapp Bamse!!


Här kan man inte säga " Herren på täppan!" utan "damen på täppan........"

Ja det var allt för idag återkommer med lite "påskgodis" snart ha,ha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna några tasstryck!