onsdag 13 maj 2009

bloggtorka!

Hejsan! Nu var det ett tag sedan! Har varit tvungen att läsa lite om inställningar på kameran..
Hade krånglat till det, så att det inte gick att föra över bilderna till datorn! Men det var ju lätt fixat bara man läste manualen...:) Hur som helst här kommer det lite bilder från dagens aktiviteter!


Här har vi tränat lite ringträning! Ställde upp Bamse för lite "plåtning"...

Man måste ju öva på att ligga still en stund när man ändå är & sniffar på agilityhindren!

Tro det eller ej, men han hoppade faktiskt flera ggr genom detta däck!



Lite vila emellanåt!



"Matte, hit men ABSOLUT inte längre!" Ha,ha den här var otäck!




Inga bekymmer! Den här är rolig!





Den här är "lätt som en plätt"!






Tjoohoo!!



Vi körde även lite apportering imorse! Gick jättebra! Här är bamse påväg in med den 1:a, lämnade den och hämtade sedan in den 2:a! Jätteroligt! (2:a nedan!)






Vackert va? Denna tulipan passade jag på att ta ett kort på innan Jojo kanske massakerar den!




Jaha, då var det dax för dessa "vackra" blommor att lysa upp (nästan) alla gräsmattor!








Sigge, tror du behöver raka dig! Men du är go ändå!





Nedan: Jojo med "lillhusse"!




Nedan: Matte tränar inför första utställningen med Jojo! Ser ju bra ur!






Nedan: Tycker jag har varit duktig idag! Bevis på att jag klippt gräsmattan...fast jag skulle väl ha varit med på bilden med gräsklipparen då... men det är faktiskt jag som oftast sköter detta! Det är skönt att klippa gräset...



( Inte så raka linjer, men det får duga hi,hi...)


Oj, jag har hunnit med mkt idag! Var ju först till hundklubben & tränade! Sedan till banken & till Statoil & tanka både bilen & en dunk( till gräsklipparen). Stannade på vägen hem & tog en snabb kopp kaffe hos Carina, fotade lite, sedan hem & klippa gräset! När klockan närmade sig 12.30 lämnade jag lite gräsklippning kvar, så jag skulle hinna till Karlskoga & storhandla! Pust! Min mormor följde givetvis med och vi tog en snabb lunch på MC! (Åt faktiskt en kycklingsallad)
Talade även med "föreståndarinnan" på MC-donalds,om att vi kommer att fira mormors 80-årskalas där! Hon blev jätteglad, lovade att höra av mig ngra dagar före ha,ha! Men NI får inget säga till mormor för hon vet ju inget om detta!! Hon läser garanterat inte det här ha,ha!

När vi ätit färdigt åkte vi & handlade mat, mkt mat! (för en hel armé tror jag..) sedan var det gasen i botten hela vägen hem! Var hemma ca 16.40 och kl: 17.00 gick starten för cykelbingon!
Men jag hann faktiskt att packa upp matvarorna & byta om! Jag & Ida var vid starten kl. 17.00!

Vi vann ingenting idag heller, men som jag sagt förut! Freddan & Annie, vi kommer igen hi,hi..
Nästa Onsdag, då j.klar! Ett kaffepkt åtminstone! Ja,ja man kan inte få allt....

Hursomhelst när jag kom hem åt vi lite lättare kvällsmat sedan tog jag "tjuren vid hornen" och klippte färdigt gräsmattan och dean en sista kvällspromenad med Bamse! Gissa om jag ska sova skönt inatt! Imorgon är en ny dag! Först personalmöte och sedan direkt in till Ö-B & "springa" vårruset ha,ha! Det är skönt att vara ledig......:)
Nu får det vara färdigbloggat för idag!
GODNATT!!





2 kommentarer:

  1. Hej

    Hinner du med själv.
    Hoppas att du får lite vila emellan åt.
    Ha det bra

    SvaraRadera
  2. Det där gjorde du bra, vår ruset alltså! Dem andra hade ju inte en suck! ;) Kul att Ida hängde med mig hem... ja, och att du kom förbi lite senare...

    Vi ses till veckan!
    Kramkram

    SvaraRadera

Lämna gärna några tasstryck!