tisdag 10 mars 2009

Lång lina....

Hejsan!

Idag tyckte inte Bamse om matte!
Vi åkte till skogen och tog en promenad, men Bamse fick inte springa lös!
Jag har gett mig 17 på att inkallningen ska bli bra mkt bättre!
Därför hade jag långlina med ha,ha. Det var inte populärt...

Men han skötte sig bra. Första gången han for iväg och det till slut tog "tvärstopp", blev han väldigt överaskad! Men det gick bra, han strosade på ca 10-15 meter framför mig hela tiden sedan. Körde många inkallningar, där han kom på studs och var jätteglad!
Tänker nog att ha lina nu ett tag framöver! Måste försöka vara lite mer "attraktiv" för Bamse, så att han känner att det är värt att komma när matte ropar...det är en trasa och lite godis som väntar när han kommer! Det är iaf ett värt försök till bättre inkallning.

Idag har jag anmält Bamse till en officiell utställning i Järnboås, 21:a maj! Det ska bli kul.
Oj,oj som sagt övning ger kanske färdighet...

Nej, nu börjar magen att ropa efter ngt att äta. Får väl kolla om det finns ngt ätbart ha,ha.
Kramar på er alla!

2 kommentarer:

  1. Välkommen till nya sidan!
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Åhh du måste påminna mig så¨ska jag komma och titta på dig då :-)
    kram madde

    SvaraRadera

Lämna gärna några tasstryck!