söndag 2 november 2008

Spårkurs nr: 7 & 8!!

Hejsan!!
Jag kunde tyvärr inte skriva och sätta in bilder på bloggen förra söndagen pga att jag hade en ny telefon med "bra" kamera?? Ja,ja, jag är ju inte så teknisk så de första bilderna jag tog var då förra söndagen på spårkursen... om man anstränger sig så kan man kanske se vad bilderna föreställer ha,ha..

Men de bilderna jag tog idag på sista spårkursdagen blev lite bättre, som ni ser så är den första snön med också!!



Här ser vi Madde och Smilla på väg ut från spåret! Idag gick det jättebra för dem!!


Jaha, här kommer en finfin bild ngt suddig...men det är iallafall Smilla som får mkt beröm!!!


Nu kör Benny och Sessan, denna söndag hade Benny lagt ett ganska svårt spår, med lite vinklar!
Sessan fick jobba mkt men till slut fixade hon det!!


Lite "taktiksnack" och råd! Tyvärr så hann jag inte ta ngt kort på Nalle och Matte Pia!




Oj,oj jag tror att det är Sessan som är "på spåret" här!? Förstoringsglas kanske?




Nu ska Sessan in och vila lite efter det lååånga spåret!!


Alla gjorde "påsläpp" från sidan idag, och det gick ganska skapligt för alla. Jag var nöjd med Bamses spårning. Det känns som att jag litar mer & mer på honom....han är lite för ivrig, men det kanske går över hi,hi...






Här följer lite kort från sista spårkursdagen idag 2/11-2008!



När vi lagt spåren så blev det givetvis fika för hela slanten! Idag hade Mariana nybakad sockerkaka och Maria hade med Chokladkaka och Kaffe fanns givetvis att tillgå!! Gott, gott...
Mmmmmmm...
(Spåren ska ju ligga i ca 45min-1 timme, då måste man ha ngt att göra tex fika och skvallra lite!!)




Tänkte att det måste finnas bevis på att vi har trevligt under tiden spåren ligger "till sig"...




Madde i sin snygga mössa, vill också ha en så´n!! Varm och skön!




Lite mera taktiksnack, eller. Tror att detta var innan vi lade spåren.....




Här kommer Nalle från sitt spår. Han är så cool och lugn när han spårar, en gosig vovve!



Matte Pia och Nalle, nöjda efter spåret!!



Jaha, tabbat mig igen! Detta kort ska ju högre upp på sidan, men det är iallafall Nalle som ska ut på spåret!!



Här är det Sessan & Bennys tur!!


Spårningen gick "klockrent". Sessan var jätteduktig idag också!(ja,ja Husse också då)




Jiippii, kom nu Matte. Nu ska Smilla ut på sitt spår!!



Oj,oj vilken duktig spårvovve Smilla är. Madde är nog stolt över Smilla nu!!



Japp, då var det dags för Bamse och mig.....




Det blev en kanonstart, och det bara fortsatte så. Helt otroligt, jag är så stolt över min vovve!
"Kom nu matte!"




Okej..helt felfritt var det inte..jag släppte honom lite för fort fram så han stannade inte vid första leksaken, han nosade till på den i förbifarten och fortsatte sedan att spåra fram till avslutet där den andra leksaken låg! Men jag är hur nöjd som helst idag iallafall!!


Jag tror att denna bild avslöjar min stolthet idag!!



LOVA heter dagens "Roshund". Helt suverän i spåret! Både Matte och Lova gjorde bra ifrån sig!

Matte Maria och Lova efter ett suveränt jobb i spåret!!




Här har vi mina härliga "spårkamrater". Alla ser ju jättenöjda ut tycker jag!!




Jaha du Catharina, detta har du gjort bra! Tack för denna spårkurs, du har en stjärna på Himlen!
Jag tycker att du har gjort oss mer medvetna om oss själva hur vi ska läsa hunden osv!
Men vi tog ju inte avsked idag för vi ses ju på Söndagarna framöver!!!!!
Tycker att du ser nöjd ut, hoppas du fick lite i ryggsäcken med dig framöver. Dina kunskaper är ovärdeliga, kom ihåg det.....Vi ses


Nästa gång skriver jag nog om resultatet på utställningen i Grängesberg!
Hejsvejs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna några tasstryck!