måndag 15 september 2008

Spårning!!

Hej igen!!!!
Igår var det första spårkursdagen!
Vi skulle lägga ganska långa spår denna gång. Bamses spår blev bra! T.o.m jag kom ihåg vart jag hade gått....(ha,ha) I spåret fanns det två leksaker och en av mina vantar. Vanten låg straxt innan den sista leksaken.
Under tiden spåret fick ligga "till sig", körde vi lite lugn platsliggning och "gå, sitt, ligg, sitt, stå o gå"!
Jag tyckte att han fixade det ganska bra!

Sedan var det dags att spåra!! Bamse var först ut. Innan jag tog ut honom ur bilen, lade jag ut linan ordentligt så den inte skulle trassla till sig direkt!
Bamse visste exakt vad som var på gång!
Han spårade som en "kung" tycker jag! Jätteduktig faktiskt. Jag höll igen honom lite så att han inte skulle bli för ivrig, då funkade han bra. När han kom fram till vanten så slängde han iväg den precis som om den låg ivägen för honom sedan tog han sista leksaken och blev jätteglad när jag överöste honom med beröm!!

Så fortsatte det även att gå bra för Lova, Smilla, Nalle och Sessan.
Nalle är nu tillbaka efter sin "sjukskrivning". Han var på G, tyckte att det var jätteskoj!!Kanske känns skönt att få komma tillbaka i "Gänget" igen...(ha,ha).
Men vår "lärare" tog ned oss på jorden rätt så snart när hon talade om att det kommer "bakslag"! Vi får inte glömma bort att hjälpa hundarna bara för att det går "klockrent" en dag!!
Måste nog lägga det på minnet.....

Vi ses!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna några tasstryck!