måndag 25 april 2011

Sommarvärme!!

Sååå himla härligt väder!!

I påskhelgen blev vi klara med Bamses & Tuffas lilla "lek"hage!!
Nu har de varit ute hela dagarna & njutit av sommarvärmen, nja, inte i hagen Hela dagarna, de har även dragit kedja & varit ute i skogen O busat, gått långpromenader m.m.

Igår följde Tuffa med "farfar" ut till sommarstugan! Där badade hon & jagade fåglar. Hon njöt av livet:) Väl hemma igen efter ngra timmar trodde "farfar" att Tuffa skulle vara trött!!!!??? När vi tittade ut i hagen busade hon för fullt med Bamse....ha,ha. Den här tjejen har energi som räcker till 10 hundar tror jag!!

Innann jag & Bamse åkte till Hammarn, för en DW-promenad med Lina & James, gick jag, Magnus & Pontus upp till "Knuta" . För den som inte vet vart det är ,så kan jag bara säga att det är en "djävulusisk" uppförsbacke. Det känns i benen när man når toppen:)

Efter den promenaden var det dags för Bamse att få sin dagliga motion med Lina & James.
Väl i Hammarn, gick vi ca 3,5 km (tror jag) & denna gång var Bamse taggad för DW! Trodde inte mina ögon!
Synd att jag inte hade kameran med för James var ju för rolig! Han svalkade sig i värsta lerspåren, han verkligen låg ner & njöt av att bli nedsvalkad ha,ha!! Bamse gjorde väl ngt försök, men det syns lite väl på honom så han fick låta bli...men tassarna blev svarta-:) såg ut som han hade skor på sig:)
Bamse fick även träffa Lucy, men han var, som vanligt, inte så sinnad på att leka! Hade ju fullt upp med att lukta runt & kissa in revir....
Här nedan kommer lite kort från dagen som gått, med bla en "mysig" el. kanske man säger "mustig" sork....




MUMS...................................?



Bilderna nedan: Bamse & Tuffa i sin nya "lekhage"!!










Tro det eller ej, men jag gjorde faktiskt trappen själv!!:)





Nej ,nu kom våran lilla sorkjägare och lade sig framför datorn. ska nog inte pussa henne på nosen nu...

Hej,hej

1 kommentar:

  1. Den där sorken så fasiken inte mysig ut... blääää....

    Det var ju en riktigt stor hage Bamse & Tuffa fick... blev jättebra!

    Ska tillbaks upp till Hammarn idag, om du hinner kanske vi kan spåra ihop imorgon ons eller på tors?

    KRAM Lina

    SvaraRadera

Lämna gärna några tasstryck!