måndag 9 augusti 2010

TUFFA 1 ÅR 5/8-10!! Jag & MA 20 år 3/8-10!!

Hejsan!
Först & främst har jag & MA varit tillsammans i 20 år den 3:e augusti, även varit gifta i 8 år!!
Fy vad åren går....känns som om det var igår!
MA var ju inte hemma i Tisdags (3:e aug.)

Så jag fick väl fira detta med min granne, Carina!
Hon hade köpt en jättefin blomma & gjort ett fint kort:)
Sedan kom även Marie & Nicole med jättefina rosor & kort! Faktiskt hade jag nog glömt bort detta, men kom på det när jag såg blomman & kortet från Carina på köksbordet när jag kom in efter en fm promenad med dogsen, ha,ha.

Ringde direkt till MA & gatulerade honom på 20-årsdagen, även han hade "glömt"! Att vi hade glömt kunde ju kanske bero på att vi skulle åka till Warsawa på en Weekend för att fira dessa åren tillsammans:)

I Torsdags, 5/8-10, fyllde även våran "prinsessa" Tuffa, 1 år!
Tyvärr var jag & MA inte hemma i Torsdags, då vi åkte till Warsawa, så Tårtan fick Tuffa i dag!!








Mums................

Här nedan ser vi rosorna med kort från Marie & Nicole!! Tack så mkt!


Nedan: Blomman från Familjen Borr!!



Här är vi på ett Turiststråk i gamla stan i Warsawa. Detta är en av alla gravmonument!

Här nedan ser man ett Universitet där de "smartaste" eleverna i Polen får gå!


Intill Universitetet ligger en minnesplats för alla de civila som försökte kriga & stå emot Tyskarna när de stormade centrum 1 Aug. 1944! Detta slag höll på i 63 dagar & 200 000 polska människor dog varav många var civila! Detta var en av de mest tragiska & blodigaste slagen i Polsk historia!

Bilden nedan visar lite av den mur polackerna byggde för att skydda centrum! Den var hela 1200 meter lång! Idag "används" de mest av konstnärer & musikanter!


Här är Polands kunliga slott!


Här hamnade vi mitt i en filminspelning!!



Det fanns även många fina parker där det fanns många fina statyer & Monument!



En av de alla minnesmonument som finns!


Gissa om JAG "mådde" när vi först hittade denna gigantiska galleria med ca 200 affärer i!!::))
De flesta kvinnors dröm, även de flesta mäns mardröm ha,ha...



Här är vår utsikt från hotellrummet! Det "tornet" som syns är en av symbolerna för Warsawa!
Det var Stalin som lät bygga det som en gåva till det polska folket. Det stod färdigt 1955 och blev Polens högsta byggnad, 234,5 meter hög!

Så här ser det ut på lite närmre håll!



Ett av alla fina hotell i Warsawa! Det var såå många häftiga byggnader här! Vi åkte till Warsawa med mkt skeptiska känslor, men när vi åkte därifrån, åkte vi med en skön känsla! Denna stad rekommenderar jag VARMT! Bra priser, ett exempel var att taxin kostade ca 75 kr från flygplatsen till hotellet, ca 1,7 mil! God mat & jälkligt bra shopping!!

Idag blev Tuffa anmäld till MH den 28/8 i Arvika! Har även anmält Tuffa till en Internat. utställning i Högbobruk den 5:e Sept.

4 kommentarer:

  1. Grattis till både Er och Tuffa!
    Vilken perfekt hundtårta;-)

    SvaraRadera
  2. GRATTIS till er!! Och grattis till Tuffa! Ni ser ut att ha haft det underbart på semestern. Kul med bilder.
    Det gick bra att anmäla till Högbo? Kuuul! Men vi ses ju imorgon i Askersund!
    Kram från Lina, Baffe o Nemo

    SvaraRadera
  3. Grattis till er alla. Uhm, Uhm vilken tårta, er sikker på at Oscar och Ida tänker "jam jam den tycker vi om".
    Hoppas allt er bra.

    SvaraRadera
  4. Ett försenat GRATTIS!!! Jag har faktiskt lämnat en grattis kommentar tidigare men tydligen gjorde jag något fel ... :/

    STORT GRATTIS till Tuffa på 1-årsdagen och STORT GRATTIS till dig & Magnus!!! :D

    SvaraRadera

Lämna gärna några tasstryck!