onsdag 7 april 2010

Valpkurs

Idag var det valpkurs igen!
Vi fortsatte lite med kontaktövningen vi gjorde förra gången. Man går & gör lite vinklar här & var för att se om hunden följer med, gör den inte det kan man ju ta hjälp av tex en godisbit (i vårat fall köttbullar!) Viktigt är ju förstås att man har blicken framåt hela tiden....men ibland är det svårt:).....

Sedan körde vi lite möten med varandra & det gick jättebra för alla! Jätteduktiga vovvar!
Idag tränade vi även på "helt om" och "ligg". Tycker att Tuffa är jätteduktig, men hon kör gärna ned nosen i "spånet" & smakar på hästdyngan:( Usch!!
Men det är väl bara att köra på som man säger:)

Hade ju tänkt att Bamse skulle få träna lite på "rutan" idag med men vi fick främmat av min systerdotter Emma & hennes kille!:) ÅÅÅ, hon hade köpt med kladdkaka, grädde och den här nya sorten av ballerinakakorna (kladdkakssmak). Men jag & Magnus började våra "nya" liv i Söndags & vi lyckades att stå emot, men det var hårt kan jag säga! Fyy, va hemskt..det sög verkligen i "sockertarmen" ha,ha.... Nej, imorgon SKA jag börja dagen med en långpromenad! Efter det kanske lite "rut-träning" vi får se vad tiden räcker till imorgon! På "schemat" imorgon står även att köra Jocke till Örebro, hämta mormor i Grythyttan & fortsätta till Filipstad på kalas hos min morbror! Ha det så bra alla kamrater 4-benta & 2-benta, kram!:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna några tasstryck!