måndag 5 april 2010

Sista helgdagen!

Tänk vad fort tiden går! Jag lovade ju lite påskgodis här på Bloggen, men har inte hunnit med liksom! Har ju kanonkort på Bamse & Tuffa som påskgubbe/kärring i min kamera men har inte lagt in dem i datorn än, de kommer snart....:)

annars har vi haft en skön påsk måste jag säga! Långfredan var lugn fast med alldeles för mkt av det "goda":) På påskafton körde vi runt Miranda & Ida (pöskkärringar) till "farmor & farfar", Sörgården (min mormor) & Björn & Erika! Fler hann vi inte till för kl:11 for vi till Askersund för att träffa Johan,Elin, Oscar & Emma! Där åt vi god mat & efterrätt satt i solen & "göttade" oss och hade jättetrevligt! Dock blev det väl en lite tidig hemgång pga 2 trötta ungdomar som hade "lanat" Torsdag t.o.m Lördag....de bara stupade i säng när vi kom hem vid 21-tiden!:)

I Söndags skulle vi hälsa på ngra bekanta men fick tänka om när de ringde & talade om att Wille hade spytt på morgonen, men de visste inte om det kunde ha blivit förmkt godis:) Stackarn!

Vi chansade inte på att åka dit så nu är vi definitivt skyldiga Savanna & Wille att komma med ngt! (men vi kanske får hoppa över godis?!)

Istället så tränade jag lite med hundarna & sedan hämtade jag mormor så hon fick käka lunch & fika lite hemma hos oss. Hon tycker det är så skönt att komma ifrån "hemmet" en stund!

När jag kört hem henne så kom Lina & James hem till oss. Vi tog en promenad med Tuffa & James och han blev nog kär i Tuffa (hon löper fortfarande!) Nu har vi väl verkligen väckt "mannen" i James.....ha,ha...:)

Igår fick jag ett infall att träna lite lydnad med båda hundarna! Jag gjorde iordning en ruta (av ett snöre) sedan tog jag på Bamse "långlinan". Först gick jag med Bamse till den "linan" längst bak i rutan, där han skulle sitta på kommando. Sedan gick vi framåt & precis innan främre linan skulle han ligga efter det "stå" sedan provade jag att gå ca 10 meter bort & ropade "kom" men efter halva sträckan fram till mig sa jag "stanna" sedan kom igen! Han var jätteduktig!!
Vi körde den övningen 3 ggr och det gick riktigt bra. Ska fortsätta att träna så att han förstår hur han ska göra allt bara med hjälp av kommandon, KUL!
Sedan var det Tuffas tur ,hi,hi.. det gick ju sådär, men övning ger ju färdighet sägs det så vi fortsätter att träna samma saker idag! Imorgon är det ju valpkurs igen i Ridhuset, då blir det korv för hela slanten!
Hej,hej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna några tasstryck!