söndag 13 december 2009

Hund 2009:(


Ja, vad ska man säga om denna dag???? Bamse flippade ur totalt idag på den STORA utställningen! Han trodde nog att det "bodde" spöken i både golv & mattor:)
Han var rent ut sagt skiträdd för de hala golven & även mattan han skulle springa på!!??
Jag tyckte sååå synd om honom, han blev så j-a stressad! Antagligen är han i en andra "rond" med "spöken" i sitt liv...stackarn! Ja,ja det är sånt som händer! Han stod ju fint iaf!!
Nu ska ni få läsa ngt kul...ringsekreterian kom ju givetvis med ett blått band, eftersom han inte sprang ordentligt på mattan, hon sa då till mig att: Du får nog träna lite mer på det här!
Jag svarade: Hmm, ursäkta men vi har averkat ca 34-35 utställningar, detta är första gången något sånt här händer!:(
Hur som helst jag vet ju själv vad Bamse går för annars i ringen så det är väl bara att ladda batterierna & undvika utställningar med hala golv!:) Det var ändå skönt att Magnus var med som stöd! Han fick allt ta lite "skit" av mig, men det klarade han bra som tur är!! Det var även skönt att få ngra tröstande & värmande ord från Inger & Torild! Tack ska ni ha för att ni finns!
Magnus tog ngra kort när Bamse stod fint iaf!!







Bilden nedan: En helt utslagen Bamse! Vilken hemsk upplevelse det måste ha varit för honom idag!:(




För att koppla av lite & låta stressen rinna av, bakade jag pepparkakor med barnen när vi kom hem, Magnus "bakade" eller "satte" ihop ett pepparkakshus!! Här ser ni vad fint det blev:


Detta hjärta ska farmor Pia få av Ida!!


Jaha, det var det! Nu ska vi laga lite kvällmat!
Hej,hej!

1 kommentar:

  1. Vad tråkigt med det blåa bandet, dom är aldrig roliga att få - blått är liksom ingen favvofärg efter att man börjat med utställning:p
    Hur som helst är ni duktiga;)

    SvaraRadera

Lämna gärna några tasstryck!