onsdag 4 november 2009

SPÅR!

HALLÅÅ!!
Imorse var jag & Carina ut till Bommen och lade varsit spår till hundarna! Jojo fick gå sitt allra första spår:) Carina lade ett rakt spår på ca 25-30 meter in i skogen. Hon placerade ut 3 st leksaker och förstärkte även med några godisar:) Innan vi gick på spåren gick vi en "långpromenad" så att spåren skulle få ligga till sig lite. Carina tyckte sig höra ett läte som fick oss att tänka på "björn"! Har faktiskt hört talas om för ett tag sedan att det gått björn just där....ja,ja men vi tog "mod" till oss & gick en promenad iallafall..dumt.. vi vet, men den här gången gick det bra...
Tog med kameran ifall "björnen" skulle dyka upp...(som om jag skulle ha en tanke på att ta kort på den då ha,ha..)
Bamse tog sitt spår superlätt! Han var jätteduktig! Imorgon ska vi till Marie och köra viltspår igen! Det ser vi fram emot! Här nedan kommer det lite kort. Tyvärr ganska dålig kvalitet..

Här går vi på spänn & håller extra utkik efter björn...Här syns även de små snöflingorna....

Bilden nedan: Jojo med en god pinne, så snygg så!


Bilden nedan: Jojo är på sitt allra första "spår"! Det går jättebra:)



Bilden nedan: Matte & Jojo i full fart! De ser ju nöjda ut:)



Efter "jobb" väntar lite belöning i form av lek & bus!!




JIIHAAA! Kom & ta mig om du kan!!





Nej, nu måste jag ta igen mig lite:)


Jaha, efter leken körde vi lite "sök efter matte"! Det var uppskattat av allihop! Gick också jättebra! Tänk att det är så himla skönt att tillbringa lite tid i skogen. Det är avslappnande!
Men, nu är vi tillbaka till verkligheten igen.. tvättstugan, dammsuga, tvättstugan igen laga mat & sedan hämta mormor för att styra kosan mot Karlskoga för att handla lite på Willys & även hälsa på "lilla Emma" som har flyttat dit! ( Min systerdotter) Ska bli trevligt!
Hejsvejs!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna några tasstryck!