tisdag 21 april 2009

Promenad & Spårning!

Hejsan!
Imorse åkte jag & Bamse till Grythyttan.
Madde är ju uppe med tuppen precis som jag så jag slog en signal & frågade om vi skulle ta en morgonpromenad! Åkte dit vid 9.15, då Madde hade lämnat sina små tvåbenta på dagis.
vi tog en skogspromenad och det var så skönt!
Här kommer det ett par bilder ( de andra bilderna jag tog blev "suddiga"..):(

Wilma & Bamse i Posé!

När vi kom tillbaka fick Wilma ta tidningen! Här väntar hon på att få gå in & få en godis
för besväret av att bära tidningen åt Matte!!

Efter den promenaden blev det en snabbvisit till min mormor där jag tvättade fönster och bytte gardiner! Fortsatte sedan upp till Hällefors igen för att gå på en hygienkurs på jobbet!
När den var avklarad väntade spisen hemma! Det blev fläskfilé, potatis och bearnaisesås.....ok.
Sedan blev det dax för spårning med Lina & James! Lade spåren först, tog en lite längre promenad så att spåren fick ligga "till" sig lite.
Här kommer lite kort från skogen vid "krokbornsparken" i Hällefors:
foto: L.E.W
Bråttom, bråttom...


Tjooohoooo.....



Det klarade vi galant!!




Vilka fynd Bamse hittade i spåret hi,hi...




Foto: Jennie
Nu är det James tur!


Tala om att James vill jobba! Tro inte att han drar med Lina här hi,hi......




Och så far de iväg! Full rulle men ändå kontroll på läget!




Detta går som en dans på rosor. BRRRA!






Kolla vad James hittade i sitt spår!! Han ser ju bra stolt ut!!





Nej nu ska jag titta djupt ner i min kudde!
Natti,natti



1 kommentar:

  1. hihi... hundarna jobbade på bra ikväll. Speciellt Bamse som blev "jagad" av en annan hund ett tag medan han spårade... lol... en hundjäkel som snodde hans favvonalle. Det var inte schysst! :) Tack för bilderna! Kram Lina
    ps. Hjälp så söt Maddes hund Wilma är. Det är något speciellt med gamla hundar, den saken är klar.

    SvaraRadera

Lämna gärna några tasstryck!