torsdag 26 mars 2009

Kurs

Hejsan!

Igår hade vi kurskväll igen. Alltid lika intressant!
Men Bamse fick ju stanna hemma pga min operation jag gjort, så jag fick agera som "störnings-
moment" i en övning istället! De andra kursdeltagarna skulle gå med sin hund förbi mig och se hur de reagerade när de passerade mig, sedan skulle de vända och passera mig igen!

Lovade ju massor av kort så här kommer det en hel del:

Här är Madde & Smilla.

De skulle börja med "läxan", "backa"!
Här är Milla i full fart med att backa!

Här backar även Kaxxa med hjälp av att Sandra använder sin hand som ett tecken för backa!


Även Smilla klarade det galant!



Här berättar Lotta om en Schäfer de träffade på vid en promenad! Tala om kroppsspråk!





Här står jag som ett "störningsmoment". Smilla var först ut. Hon luktade en del på mig innan hon fortsatte, men sedan var jag inte så intressant längre!



Sedan var det Kaxxa och Sandras tur. Kaxxa brydde sig inte särskilt mkt. Gick förbi mig på min högra sida så matte fick släppa kopplet. När de vände var jag inte ett dugg intressant!



Milla följde sin Matte Lotta i hälarna. Hade kontakt med matte hela tiden!



Catharina försöker att förklara hur vi ska läsa våra hundar!



Här har vi bytt ut mig mot en skiva de ska passera. Milla tar in information så snabbt så hon doftar lite på framsidan av skivan, sedan fortsätter hon! Inga konstigheter!


Smilla har redan tagit in information när hon såg Milla göra övningen, så här är det mest dofterna av hund som hägrar! Skivan är mindre intressant!


Precis som Smilla har även Kaxxa tagit del av informationen redan innan hon ska göra övningen! Så skivan blev inte heller här så jätteintressant!

Till sist så avslutade de med lite lydnad. Här diskuterar Lotta med Catharina!
















Att följa matte är inga bekymmer för lilla Milla!


Smilla hänger med Matte Madde också utan bekymmer, jätteduktig!




Platsliggning! Galant!



Kaxxa är också jätteduktig!!














Kaxxa har fått en "pipboll"innan vi åkte till kursen. Den tyckte hon mkt om! Här håller matte bollen bakom ryggen!!




Efter övningarna gick vi in och diskuterade en del bla om hundarnas egenskaper! Det var intressant. På så sätt kan man få fram hundens "personlighet"!
De diskuterade även hur Smilla ,Milla och Kaxxa hade reagerat på övningarna idag!
Synd att jag inta hade med Bamse, det hade varit intressant att se hur han reagerat!
Nej, nu vill min son ha datorn så nu är det bäst att ge sig!
Kram, kram




















































































































































































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna några tasstryck!