torsdag 5 mars 2009

Jobb...

Hejsan!

Jaha, då har jag bara 2 dgr kvar av denna vecka att jobba! Usch, är inte van att gå upp
tidigt många dagar i sträck! Har gått upp vid ca 05.15 i tre dagar nu. Annars jobbar jag
3-3, jobbar 3 och ledig tre! Det är kanon att jobba så. Jag jobbar ca 80% och då måste man göra ca 11,5 timme extra per månad. Inga bekymmer! Dels så behövar arb.kamraterna ledigt ibland eller så kan man ju bli sjuk. Då tar man skift av varandra, på så sätt kommer man lätt upp i de 11,5 timmar man ska göra extra! Och dessutom behöver man inte att ta in så mkt vikarier då!

Just denna vecka tog jag två pass extra och det känns nu! Imorgon ska jag jobba kväll så då kan jag ta det lite lugnt imorgonbitti....bara se till så att barnen kommer iväg till skolan! Tänker nog ta en långpromenad ut i skogen med Bamse. Kanske lägga ngt spår, vi får se!
Lägger säkert ut lite bilder imorgon från promenaden!

Föresten, måste få skriva om ngt som jag tycker är fruktansvärt!
Min granne ,som jag tidigare skrivit om, ringde igår och var jätteledsen! Hon befinner sig hos sin syster ,många mil härifrån, där hon hjälper till och tar hand om en massa travhästar, när hennes syster är på semester.
Hon talar då om att en av deras katter, här hemma, har klöst lilla Jojo i ena ögat så att de ev. måste operera bort det....Fy sjutton,stackars Jojo! Hon är ju bara 9veckor (tror jag)! Ringde och skulle höra hur det hade gått idag, men de skulle inte få hämta hem henne förens imorgon...
Hoppas att allt går bra...

Kram & gonatt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna några tasstryck!