torsdag 7 augusti 2008

Spårning

Här är Lova!!

Lite suddigt blev det, men det här är iallafall Lova och hennes matte som precis spårat färdigt!!

Bilderna i lite fel ordning, men här har vi avslutat spåret och Bamse är helnöjd!!


Här går det undan, full fart från början!! Oj, oj...(Jag och Bamse)



Hejsan!
Igår var vi ute vid "Bommen" och körde spår igen! Jättekul tycker jag och Bamse.
Vi lade spår som fick ligga i ca 40 min. Spåret gick först rakt in ca 15 m, där lade jag en leksak, fortsatte rakt ca 10m till gjorde sedan en 90 gradersvinkel. Gick rakt pararellt med vägen fast ca20-25 m in i skogen. Efter ca 15 m lade jag ut den sista leksaken men fortsatte lägga spåret ca 5 m till fram till en liten stubbe där jag lade godis! Eftersom spåret skulle ligga i 40min, tränade vi platsliggning under tiden och det gick faktiskt jättebra! Gjorde det 4ggr med bra resultat!!

Alla hundarna har blivit duktiga tycker jag. Vi märker att kursen, framförallt kursledaren, har
gett oss mkt! Alla verkar helnöjda, och vi kommer att fortsätta tex med "kontakt"kurs och spår och en del med sök m.m.
Vi har även gett vår instruktör lite kött på benen nu när hon startar eget. Men det kommer att gå galant för henne. Hon har så mkt att lära ut!!

Spåret gick så där...Bamse var duktig, men jag måste lära mig att lita på Bamse och även att försöka komma ihåg vart spåret gick!!! Jag gjorde honom lite förvirrad emellanåt, men han löste det bra ändå!

Idag körde vi lite ringträning vid hundklubben, Bamse skötte sig riktigt bra! Vi uppdaterade lite innan utställningen i Askersund nu på Lördag.. Hoppas att det går bra!

Nu ska jag spela kort med min dotter!! Hon tycker att jag bara skriver & skriver. Ha, ha

Hejdå!