onsdag 9 juli 2008

träning


Hej igen!

Idag var vi ute vid folkracebanan och körde hårdträning!

Först körde vi lydnad med platsliggning. Först sitt, sedan fot, stanna och ligg kvar, sitt igen och fot! Bamse var lite ivrig ibörjan men sedan satte han det( tycker jag)....

Efter det gick våran tränare iväg med allas leksaker. Dessa placerade hon ut längs folkracebanan. Sedan fick vi(hundarna) köra sök på leksakerna en och en. Bamse satte det direkt och jag såg faktiskt när han fick leksaken i "näsan", doften alltså! Jätteduktig tycker jag!

Efter det fick Bamse ta det lugnt i bilen medans vi mattar & hussar skrev lite "minnesbilder", vad vi hade gjort, hur vi tyckte att det hade gått och vad man skulle vilja förbättra.

Jag tyckte ju att det hade gått ganska bra, men jag måste lära mig att vara tydligare, lite mer bestämd + att vara lite snabbare med berömmet vid sök. Satte in en bild på en jättetrött hund efter en krävande träning, men vi hade kul iallafall!!