onsdag 23 juli 2008

Träning igen

Idag var det träning igen!
Det började med att vi tog en cykeltur. Bamse sköter sig perfekt bredvid cykeln. Han "travar" på fint, men det går inte fort! Vi tar det lugnt! Måste tänka på att det är dags för höftledsröntgen
snart...
Nu ikväll var vi ute vid folkracebanan och först tränade vi lite lydnad, gå-stanna-sitt o.s.v.
Det gick faktiskt väldigt bra tycker jag. Sedan tränade vi på budföring med långlina- även det gick bra..efter det var det dax för att träna sitt-stå(vid sidan) även det blev vi nöjda med!
Avlämning får vi bakläxa på, det gick sådär....
Sedan var det lugn platsliggning......Bamse är jätteduktig på det när vi tränar hemma! Men nu var nog min koncentration alldeles för "hög", det kände Bamse genom att så fort jag hade lagt honom och börjat gå, kom han smygande efter mig! Flera gånger gjorde han det,ha,ha..
Men till slut fixade vi det så att båda blev nöjda!

Förra veckan fick vi ta ledigt från våran aktivitetskurs på onsdagen pga att vi var tvugna att åka och köpa en 9-årspresent till min dotter!

Föresten, har glömt att skriva om att Bamse har varit i Sälen i helgen! Han tyckte nog att det var skönt. Han sprang runt på våran nya tomt när vi höll på att röja för fullt. Hjälpte till lite genom att köra lite dragkamp med riset som skulle läggas i en hög!! Det blir bra när vi byggt färdigt, så vi kan åka upp lite oftare, både sommar och vinter! Nej, nu är det dax att sova och samla lite energi för morgondagen!
GODNATT!!